Direktlänk till inlägg 19 december 2014

Frågor man inte ska ställa

Av Alex - 19 december 2014 23:45

Vissa folk är lite för nyfikna ibland när någon kommer ut som transsexuell. Och då kan man ibland fråga dumma frågor som antingen sårar/irriterar den andra personen eller som bara är tröttnande. Sååå här kommer några få utav de frågor man inte ska fråga en transsexuell person:


-


Vilken toalett använder du?

Kan vara jobbigt att använda den man verkligen vill eftersom att folk kan bli sura eller upprörda. 

Till exempel; om man är en transsexuell kille och går in på herr kan man bli slagen. Går man in på dam så skriker de.

    


När ska du ha Den Där operationen? // Har du haft Den Dära operationen?

Det är inte bara en operation man har. Och det är bara helt dumt att fråga en sådan fråga. 

Vissa vill inte operera sig p.g.a risker och det är i vilket fall som personligt. 

Ingen vill prata högt om sina privata delar med vem som helst, eller för det mesta - någon alls för den delen.

 


Är du säker på att du inte bara är homosexuell?

Allt hade vart tusen gånger enklare om det var så. So yeah, I'm pretty fucking sure. 

    


Har du en penis//vagina? 

Hade det inte varit kul om någon frågade dig det?

 


Hur såg du ut innan?

Om man kämpar och opererar sig för att se ut som sitt 'riktiga jag' så är det väll helt klart att man inte vill bli påmind eller visa andra hur man såg ut förr?

 

  

Vad är ditt riktiga namn?

Bara nej.

 


Kommer din röst att ändras?

Detta kan såra en mycket om man redan försöker att ändra på det så mycket som möjligt.

Day ruined.

 


Är jag fortfarande hetero om jag vill ligga med dig?

-eller-

Hur har du sex?

.... seriously?

 

  

Är du inte rädd att folk kommer hata eller försöka skada dig?

Jo. Men jag försöker att inte tänka på det sålänge ingen tar upp det.

 

 

När bestämde du dig för att du var transsexuell?

Man bestämmer inte sig för att vara transsexuell bara sådär.

Antingen så är du det eller inte. Man väljer inte det.

    

 

Kommer du att förändras (personlighet)?

Nej. Testosteron/östrogen och/eller operationer kommer inte ha någon effekt på ens personlighet alls. 

 




 
 
AlienLisa

AlienLisa

20 december 2014 13:54

Sen beror det nog på hur väl man känner personen som är transsexuell ;)
Jag har ställt några utav dessa frågor till en transsexuell person, men eftersom att vi känner varandra rätt väl så tar hon inte illa upp :)
Kul inlägg annars! :D

http://maattanenlisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 17 december 2015 15:00

Just ja. Det tog sjukt lång tid innan vi äntligen fick en tid på bup som passade alla. Vi snackade om när jag hade börjat uppleva könsdysfori, om mamma hade misstänkt det, hur familjen och folk runtom mig har reagerat etc. Mamma berättade att n...

Av Alex - 8 december 2015 18:00

  Publicerade ett inlägg för ca två timmar sedan men kom precis på en till grej.   Jag vet inte hur många av er som sett Född i fel kropp på TV4 klockan 9 på tisdagar, men jag märkte inte att det fanns förrän förra veckan. Just då handlade det ...

Av Alex - 8 december 2015 15:45

Jag hoppas att ni förstår varför det tar evigheter för mig att uppdatera bloggen - att det är svårare för mig att skriva inlägg när jag har 8 timmars skola, tusen läxor och prov att plugga till, hålla koll på hur mina vänner mår, ha tid för mig själv...

Av Alex - 26 oktober 2015 10:15

Det var riktigt längesedan, mina vänner. Vet inte riktigt vad som hände eller varför jag slutade skriva.  Antar att det inte hände så mycket som jag kände var relaterat till transsexualism, och sedan när gymnasiet började så hade jag så mycket lä...

Av Alex - 19 maj 2015 23:15

Så, för 11 dagar sedan så sov jag över hos min kompis Anna.  Hennes föräldrar använde rätt pronomen och kallade mig för Alex hela tiden. De var jätteglada över att jag hade accepterat mig själv och var väldigt öppna. De var däremot en aning spända,...

Hejsan! Om du är en ny besökare så rekommenderar jag att du läser mitt första (och korta) inlägg '' om mig '', så att det blir enklare att förstå de andra inläggen!

Varje krona räknas!

Fråga mig vad som helst!

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tumblr Mouse Cursors

Ovido - Quiz & Flashcards