Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Född i fel kropp

Av Alex - 8 december 2015 18:00


Publicerade ett inlägg för ca två timmar sedan men kom precis på en till grej.


Jag vet inte hur många av er som sett Född i fel kropp på TV4 klockan 9 på tisdagar, men jag märkte inte att det fanns förrän förra veckan. Just då handlade det om tre brittiska transkillar; en skulle påbörja sin hormonbehandling, en skulle genomgå top-operation, och en skulle genomgå phalloplasty-operation.
De var väldigt informativa genom hela avsnittet och visade tips och trick etc.

Finns inte mycket om dokumentären på internet, men det jag hittade på bland annat tv.nu så finns det visst avsnitt med transtjejer också. Rekommenderar den!



obs bild från tv.nu

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 17 december 2015 15:00

Just ja. Det tog sjukt lång tid innan vi äntligen fick en tid på bup som passade alla. Vi snackade om när jag hade börjat uppleva könsdysfori, om mamma hade misstänkt det, hur familjen och folk runtom mig har reagerat etc. Mamma berättade att n...

Av Alex - 8 december 2015 15:45

Jag hoppas att ni förstår varför det tar evigheter för mig att uppdatera bloggen - att det är svårare för mig att skriva inlägg när jag har 8 timmars skola, tusen läxor och prov att plugga till, hålla koll på hur mina vänner mår, ha tid för mig själv...

Av Alex - 26 oktober 2015 10:15

Det var riktigt längesedan, mina vänner. Vet inte riktigt vad som hände eller varför jag slutade skriva.  Antar att det inte hände så mycket som jag kände var relaterat till transsexualism, och sedan när gymnasiet började så hade jag så mycket lä...

Av Alex - 19 maj 2015 23:15

Så, för 11 dagar sedan så sov jag över hos min kompis Anna.  Hennes föräldrar använde rätt pronomen och kallade mig för Alex hela tiden. De var jätteglada över att jag hade accepterat mig själv och var väldigt öppna. De var däremot en aning spända,...

Av Alex - 5 maj 2015 23:45

Hej!   Det var ett tag sedan jag bloggade *host* sorry *host*, mestadels för att det blev segt, jobbigt i skolan och för att det inte hände så mycket relaterat till transsexuelism. Men några saker har hänt, och snart börjar allt ändras.   S...

Hejsan! Om du är en ny besökare så rekommenderar jag att du läser mitt första (och korta) inlägg '' om mig '', så att det blir enklare att förstå de andra inläggen!

Varje krona räknas!

Fråga mig vad som helst!

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tumblr Mouse Cursors

Ovido - Quiz & Flashcards