Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Update #1

Av Alex - 6 december 2014 17:55

Idag har varit en ganska seg dag.

Inte hänt mycket och jag har mått sådär. 

Ryggen blir värre och det gör ont, men det är värt det om man ser plattare ut. 

Jag har även blivit mer och mer nervös inför måndag då jag bestämt för att komma ut till min ''klass''. 

Går i en mindre klass (p.g.a socialfobi) så det blir egentligen bara två-tre lärare och ungefär fem/sex elever beroende på hur många som är där just då (räknar inte med Elina eftersom hon redan vet), men det är ändå ett stort steg för mig. Tänker be dom att använda pronomen han/hans o.s.v istället för hon/hennes. 


Leo (känt sen vi gick i trean) skulle sova över hos mig igårnatt, men jag bröt ihop och fick skicka hem honom eftersom jag kände att det skulle vara för jobbigt för oss båda två (hände innan jag la ut gårdagens inlägg). 

Jag berättade för honom också, och eftersom han trodde att jag skojade, så skrattade han. När jag inte sa något efteråt frågade han om jag var seriös, och jag svarade bara ja. Han blev ganska tyst efter det, och eftersom det varit lite komplicerat mellan oss förr så sa jag inget mer om det. Det verkade däremot inte som han hade något emot det, eftersom han fortsatte skämta om annat och blev en aning ledsen över att behöva gå hem. Men han ringde upp mig senare på kvällen och ville spela, så allt verkar fortfarande som vanligt mellan oss for now åtminstone. 


Funderar på att göra om mitt rum, läsa, göra om bloggen eller att kolla på film. Vet inte riktigt vad jag vill göra just nu. Känner mig bara helt tom. 

Äh.

Kommer nog ett annat inlägg senare.

-


 
 
Ingen bild

Nikko

15 december 2014 02:53

halloj där? väntar på nya inlägg.. älskar din blogg och din historia. du har väl inte tröttnat på att blogga nu? :O

Alex

18 december 2014 00:55

Hej! Nejdå haha. Det har varit lite stressig på senaste tiden. Kommer ett inlägg imorgon though! Blir liksom enklare nu när det närmar sig jullov. Sorry att jag bara försvann. /:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 17 december 2015 15:00

Just ja. Det tog sjukt lång tid innan vi äntligen fick en tid på bup som passade alla. Vi snackade om när jag hade börjat uppleva könsdysfori, om mamma hade misstänkt det, hur familjen och folk runtom mig har reagerat etc. Mamma berättade att n...

Av Alex - 8 december 2015 18:00

  Publicerade ett inlägg för ca två timmar sedan men kom precis på en till grej.   Jag vet inte hur många av er som sett Född i fel kropp på TV4 klockan 9 på tisdagar, men jag märkte inte att det fanns förrän förra veckan. Just då handlade det ...

Av Alex - 8 december 2015 15:45

Jag hoppas att ni förstår varför det tar evigheter för mig att uppdatera bloggen - att det är svårare för mig att skriva inlägg när jag har 8 timmars skola, tusen läxor och prov att plugga till, hålla koll på hur mina vänner mår, ha tid för mig själv...

Av Alex - 26 oktober 2015 10:15

Det var riktigt längesedan, mina vänner. Vet inte riktigt vad som hände eller varför jag slutade skriva.  Antar att det inte hände så mycket som jag kände var relaterat till transsexualism, och sedan när gymnasiet började så hade jag så mycket lä...

Av Alex - 19 maj 2015 23:15

Så, för 11 dagar sedan så sov jag över hos min kompis Anna.  Hennes föräldrar använde rätt pronomen och kallade mig för Alex hela tiden. De var jätteglada över att jag hade accepterat mig själv och var väldigt öppna. De var däremot en aning spända,...

Hejsan! Om du är en ny besökare så rekommenderar jag att du läser mitt första (och korta) inlägg '' om mig '', så att det blir enklare att förstå de andra inläggen!

Varje krona räknas!

Fråga mig vad som helst!

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tumblr Mouse Cursors

Ovido - Quiz & Flashcards